Het parochiebestuur is eind juni in een vernieuwde samenstelling samengekomen om weer wat puntjes op de ‘i’ te zetten. Een vergadering waarbij natuurlijk ook steeds een en ander uitgelegd is aan de nieuwe bestuursleden, met onderwerpen als privacy, opbrengsten en onderhoud.

Het bestuur gaat, naar aanleiding van een brief vanuit het Bisdom, een protocol opstellen voor gegevensbeveiliging en privacy voor onze locaties. Hierbij komt ook aan de orde de wijze hoe de vieringen en andere activiteiten online in beeld mogen worden gebracht. Wat betreft onlinezaken, het Pastoraal Beleidsplan staat op een beter vindbare plaats op onze website: bij het Pastoraal Team. Naar aanleiding van een ingediend idee door een parochiaan gaat het bestuur onderzoeken of een digitale versie van de Mirakel een haalbaar idee is voor ons parochianen. Hier wordt ook de parochiebrede pastoraatsgroep bij betrokken.

Inkomsten
De Baptistengemeenschap Amersfoort, die van ons de Heilig Kruiskerk huurt, is erg tevreden over hun locatie en zij organiseren er veel activiteiten. Zij willen daarom het gebouw graag van ons voor langere tijd blijven huren. Dat is fijn, want het geeft ons de broodnodige huuropbrengsten. Het is voor onze opbrengsten ook van belang dat alle locaties de vastgestelde tarievenlijst blijven gebruiken, bijvoorbeeld voor een Huwelijk. Dat gebeurt nu helaas niet overal en dat betekent dat we minder opbrengsten binnen krijgen dan vooraf in geschat. Dat is uiteraard erg jammer.
Het gaat overigens goed met de Kerkbalans! We zitten mooi in lijn met vorig jaar en dat is echt een goed teken. Dank aan alle gevers; want dit houdt onze parochie draaiend.

Aanpassingen
Het parochie bestuur gaat akkoord met een aantal machtigingsaanvragen richting het Bisdom: het bouwen van een mindervalide toilet in de Heilig Kruiskerk, het vervangen van een onderdeel bij de verlichting bij de St. Ansfriduskerk en het repareren van het deurpaneel bij de St. Franciscus Xaveriuskerk. In de volgende vergadering gaan we het onder andere hebben over het Meerjarenonderhoudsplan ten behoeve van de Begroting 2025. Komende week gaan we ook de Vitaliteitsscan bespreken met het Pastoraal Team en een delegatie van de Parochiebrede Pastoraatsgroep.

Tto slot, er zijn nog steeds 2 vacatures voor het bestuur: één voor communicatie, media en PR en één voor algemene zaken. Het zijn leuke vacatures en wie zich hiervoor in wil zetten, en voor onze parochie, kan zich melden bij onze vicevoorzitter Angélique.